Acht tips voor het nieuwe vergaderseizoen

Is uw vergaderlocatie alweer klaar voor het nieuwe vergaderseizoen? Vergaderlocaties.nl geeft 8 tips om uw vergaderlocatie ook dit seizoen weer goed op de kaart te zetten.

Tip1: Zorg voor actuele informatie en representatieve foto`s van uw locatie
Een foto zegt meer dan 1.000 woorden, zo luidt het welbekende gezegde. Realiseert u zich daarbij ook dat het tonen van slechte of verouderde foto`s, het verkrijgen van boekingen in de weg kan staan. Goede foto`s van uw vergaderlocatie kosten natuurlijk inspanning en doen misschien een tijdelijke aanslag op uw portemonnee, maar leveren een belangrijke bijdrage aan uw `overkomen` bij het zakelijk segment.

Tip 2: Informeer/enqueteer bij vorige boekers
Welke indruk wekt uw vergaderlocatie bij bedrijven die bij u geboekt hebben? Door grondig navraag te doen, juist bij locaties die de bezoeken aan uw locatie beperkt hebben tot één keer, krijgt u een goed beeld van de tevredenheid of juist ontevredenheid van uwgasten. De uitkomst van dergelijke enquetes kan overigens zeer divers zijn, aangezien tevredenheid zich logischerwijs beweegt over velerlei aspecten vanuw dienstverlening. De uitstraling van uw interieur, de hygiëne van uw sanitair, de gastvrijheid van uw personeel, de aanwezigheid van voldoende parkeergelegenheiden de betaalmogelijkheden, zijn er maar enkele. Neem dergelijke `points of attention` ter harte, en doe er uw voordeel mee.

Tip 3: Licht de unieke punten van uw vergaderlocatie uit
Het is, meer dan in eerste instantie misschien lijkt, van belang de unieke punten van uw vergaderlocatie uit te lichten. Vergaderen kan men immers overal. Naast de extra USP`s (unique sellingpoints) die u hiermee aandraagt richting uw boeker, zijn sommige boekers van een vergaderlocatie -veelal onbewust- op zoek naar een reden om de gekozen locatie teverantwoorden binnen de eigen organisatie. Het uitlichten van de unieke punten, zoals bijvoorbeeld de ruime gratis parkeergelegenheid, kan bijdragen aan het vereenvoudigen van de boekingskeuze.

Tip 4: Zorg voor voldoende media-aandacht
Dat het van belang is om tijd te spenderen aan publicitaire activiteiten ten behoeve van uw vergaderlocatie, zal voor u vermoedelijk niet als verrassing komen. Alleen zijn de juiste ingangen vaak minstens zo belangrijk als het schrijven van een goed persbericht. Zonder bereik is uw inspanning bovendien niets tot nauwelijks iets waard. Indien u hierbij problemen ondervindt, dan kunt u contact opnemen met Vergaderlocaties.nl. U kunt berichten met voldoende nieuwswaarde, indien deze voldoen aan de juiste aanlever specificaties en acceptatie voorwaarden, promoten via de RSS-publicatieservice.

Tip 5: Volg aanvragen tijdig op
Wees accuraat in het beantwoorden van aanvragen. Alhoewel (zorecentelijk bij ons is gebleken) het merendeel van de via www.vergaderlocaties.nl verzonden aanvragen specifiek zijn opgesteld en naar één locatie worden gestuurd, komt het zo nu en dan voor dat bedrijven een aanvraag sturen naar meerdere vergaderlocaties. Bij last-minute boekingen, zal een bedrijf `op safe spelen` en naar meerdere geschikte locaties een aanvraag sturen. De accuratesse en snelheid waarmee dergelijke aanvragen in behandeling worden genomen, is vaak doorslaggevend voor het binnenhalen van de boeking!

Tip 6: Nodig uit voor een vrijblijvende bezichtiging
Alhoewel dit mogelijk niet op zal gaan indien uw locatie op een te grote afstand is gelegen van het bedrijf dat komt vergaderen, is het altijd goed een prospect uit te nodigen voor een vrijblijvende bezichtiging van uw vergaderlocatie. Allereerst duidt het op service en ten tweede is het voor u eenvoudiger de boeking rond te maken. Via een bezichtiging, voorzien van een luisterend oor een aanvullend advies, kunnen bedrijven vaak beter invulling geven aan de mogelijkheden omtrent de geplande vergadering.

Tip 7: Zorg voor een goede voorbereiding
Een goed begin van een vergadering, bepaalt vaak hoe de gehele vergadering verloopt. Zorg dat u er alles aan gedaan heeft devergadering van uw gasten tot in detail voor te bereiden. Een vaak vergeten onderdeel hierbij is de routebeschrijving. Via een goede routebeschrijving, zeker in de drukkere stedelijke gebieden, kunt u ervoor zorgen van uw gasten ontspannen bij uw locatie arriveren.

Tip 8: Referenties spreken boekdelen
Indien u prospects wilt overtuigen van uw gastvrijheid, overweeg dan eens om referenties van tevreden gasten op uw eigen website en op www.vergaderlocaties.nl  te vermelden. Referenties zorgen er namelijk voor dat prospects uw vergaderlocatie gaan associëren met de tevredenheid van andere gasten.

Heeft u vragen naar aanleiding van deze publicatie?
Dan kunt u uiteraard vrijblijvend contact opnemen met .

0.0183